Pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech

Spis treści

Co to jest SEO?

Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) to kompleksowy proces polegający na zwiększenia ruchu na stronie z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Nasz zespół ekspertów SEO korzysta z najlepszych praktyk marketingu cyfrowego, aby zwiększyć ruch organiczny i rankingi w wyszukiwarkach dla sprawdzonych, ukierunkowanych słów kluczowych i fraz z długim ogonem, które przyciągną ruch do Twojej witryny. Usługi optymalizacji pod kątem wyszukiwarek są podstawą każdej skutecznej internetowej strategii marketingowej, jednak znalezienie odpowiedniej firmy SEO może być wyzwaniem, szczególnie takiej specjalizującej się w działaniach SEO w Niemczech.

Pozwól naszym ekspertom SEO uprościć ten proces, opracowując skuteczną strategię SEO, która pasuje do Twoich celów i budżetu.

Trzeba mieć jednak świadomość, że pozycjonowanie strony w Niemczech jest procesem długotrwałym wymagających bardzo dużo ciężkiej pracy i czasu. Należy patrzeć na to jak na długofalową inwestycję, która będzie owocowała długie miesiąca lub lata.

Jak działa SEO?

Pozycjonowanie stron ma bezpośredni związek z wyszukiwarkami internetowymi takich jak Google. Każda wyszukiwarka wysyła roboty, które zbierają całą treść i informacje znajdujące się w całym Internecie, w celu stworzenia indeksu. Gdy pojawia się zapytanie wpisywane do wyszukiwarki, algorytm wyszukiwarki przeszukuje ten indeks, aby wyświetlić najodpowiedniejszą odpowiedź w wynikach wyszukiwania.

I tu właśnie pojawia się SEO. Optymalizacja pozwala nam pomóc wyszukiwarkom zrozumieć, co znajduje się na Twojej stronie, jaką wartość ma do zaoferowania Twoja firma i jak łączysz się z odpowiednimi słowami kluczowymi. To podstawa, która kieruje ruch organiczny do Twojej witryny i wzmacnia każdy aspekt Twojej strategii marketingu cyfrowego.

Rozwój firmy w Niemczech dzięki SEO

Codziennie do Google trafia ponad 3,5 miliarda zapytań (źródło), a ponieważ tak wiele stron internetowych konkuruje o jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania, uzyskanie widoczności ma kluczowe znaczenie. Wystarczy wspomnieć, że według statystyk pierwszy organiczny wynik wyszukiwania osiąga średnią klikalność (CTR) na poziomie 28,5%, natomiast dziesiąty już tylko 2,5%. Google jest również liderem na niemieckim rynku wyszukiwarek osiągając udziały w rynku wynoszące około 83% w wyszukiwaniu na komputerach stacjonarnych i około 97% w wyszukiwaniu mobilnym (źródło).

Współpracując z naszą agencją, masz pełny zespół ekspertów pracujących nad Twoim cyfrowym sukcesem. Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel — zwiększanie ruchu, generowanie potencjalnych klientów, maksymalizacja sprzedaży, czy zwiększanie świadomości marki — zapewnimy Ci kompleksową opiekę. Pomagamy również w doborze optymalnego budżetu do założonych celów.

SEO – na czym polega?

Działania optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek możemy podzielić na kilka części:

  • Audyt techniczny SEO strony internetowej

Działania pozycjonowania strony w Niemczech rozpoczynamy od audytu technicznego SEO. Jeśli Twoja strona zawiera błędy techniczne, to może zostać pominięta w wynikach wyszukiwania. Nie możemy dopuścić do takiej sytuacji. Jesteśmy przekonani, że tak jak każdy dom potrzebuje dobrego fundamentu, tak każda strona internetowa potrzebuje solidnej podstawy technicznej SEO. Analiza i poprawa parametrów technicznych, które zwiększają wydajność witryny, jest kluczem do tego, aby Twoja witryna była lepiej widoczna w Google niż strony Twojej konkurencji.

Celem audytu jest zidentyfikowanie jak największej liczby fundamentalnych problemów wpływających na widoczność strony w bezpłatnych wyników wyszukiwania. Audyty naszego zespołu technicznego SEO obejmują szereg ważnych punktów kontrolnych, do który należą m.in.:

  • Analiza indeksowania
  • Plik txt
  • Wydajność mobilna
  • Błędy indeksowania
  • Zduplikowana treść
  • Optymalizacja obrazu
  • Struktura linków wewnętrznych
  • Indeksacja
  • Architektura strony
  • Dostępność dla robotów wyszukiwarek
  • Szybkość strony
  • Przekierowania
  • Mapa witryny XML
  • Analityka

Po zakończonym audycie otrzymasz od nas szczegółowy raport, w którym zostaną zaprezentowane wyniki i rekomendacje. Omówimy także możliwości poprawy parametrów i proces wdrożenia rekomendacji. 

  • On-page SEO: Rozbudowa treści strony

Mając pewność, że Twoja strona jest wolna od błędów technicznych, możemy przystąpić do tworzenia strategii rozbudowy treści na stronie internetowej.

Aby przyciągnąć uwagę robotów wyszukiwarek i pozytywnie wpłynąć na indeksowanie Twojej strony, potrzebujesz unikalnej i wartościowej treści w języku niemieckim.

Jest to bardzo ważny element działań SEO. W oficjalnym przewodniku SEO Google znajdujemy potwierdzenie, że „tworzenie interesujących i przydatnych treści prawdopodobnie wpłynie na Twoją witrynę bardziej niż jakikolwiek inny czynnik” (żródło).

Aby wzbudzić zaufanie odwiedzających Twoją witrynę, tworzone treści muszą być wolne od błędów gramatycznych i stylistycznych – muszą one brzmieć w 100% naturalnie. Dlatego też w naszej agencji teksty tworzone są wyłącznie przez niemieckich copywriterów. Taki rodzaj niemieckojęzycznego copywritingu gwarantuje autentyczność i niepowtarzalność tekstów.

Nie praktykujemy pisania tekstów po polsku i tłumaczenia ich na język niemiecki, gdy jest to z wielu względów niekorzystne. Wytyczne dla copywriterów SEO przygotowujemy w oparciu o analizę niemieckich słów kluczowych oraz porównanie struktury i treści tekstów niemieckiej konkurencji. Wytyczne obejmują listę rekomendowanych słów kluczowych, podtytuły, podział na akapity, długość tekstu i opisy obrazów, formatowanie oraz różne atrybuty treści i elementy meta, aby powstały tekst uzyskał jak najlepszą indeksację w Google w Niemczech.

Stworzymy dla Ciebie strategię contentową dla działań SEO na stronie internetowej obejmującą wskazanie najlepszych miejsc do rozbudowy treści, rekomendację tematów oraz częstotliwość publikacji nowych tekstów.

  • Off-page SEO: Pozyskiwanie linków zwrotnych

Budowanie profilu linków zwrotnych to obok rozbudowy treść drugi z filarów optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Termin off-page SEO obejmuje wszystkie działania optymalizacyjne, które prowadzone są poza własną stroną internetową. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim linkbuilding, czyli zdobywanie linków zewnętrznych z niemieckich stron prowadzących do Twojej witryny.

Eksperci z firmy Ahrefs przeprowadzili analizę ponad miliarda stron internetowych i stwierdzili m.in., że istnieje korelacja między ilością linków zwrotnych a ruchem organicznym: im więcej linków z unikalnych domen posiada strona, tym większy miesięczny ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania generuje. Trzeba pamiętać, że przyrost liczby linków zwrotnych musi następować w naturalnym tempie.

Wiarygodność strony jest ważnym czynnikiem SEO, dlatego umieszczanie linków do odpowiednich, jakościowych i autorytatywnych stron sprawi, że wyszukiwarki będę postrzegać Twoje treści jako wiarygodne.    

Linki zwrotne przekazują stronie docelowej tzw. Link Juice czyli moc SEO strony linkującej. Pojedynczy link z witryny przekazującej wysokiej jakości Link Juice może być bardziej wartościowy dla Twojej strony niż wiele linków ze stron o niskiej jakości.

Skuteczne pozyskiwanie linków nie jest już takie proste jak jeszcze kilkanaście lat temu. Wcześniej ilość linków zwrotnych była ważniejsza niż ich jakość. Dzisiaj czynniki jakościowe, takie jak autorytet linkującej witryny, tekst linku i wartość treści na stronie są znacznie ważniejsze w ocenie Google.

Nasi specjaliści od pozycjonowania w Niemczech przygotują dla Ciebie strategię linkbuildingu, która będzie zawierała analizę działań pozyskiwania linków konkurencji. Pokażemy Ci, na jakim etapie są obecnie i jakie działania są konieczne z Twojej strony, aby uzyskać lepsze wyniki wyszukiwania od nich.

Podstawą budowania profilu linków przychodzących jest znalezienie odpowiednich źródeł do pozyskania wartościowych linków. Dla laików jest to często trudne zadanie, ponieważ sama intuicja rzadko wystarcza. Oceny jakości linków trzeba się nauczyć, wymaga to także pewnej rutyny. W swojej pracy wykorzystujemy profesjonalne narzędzia, aby przeanalizować profile linków konkurencji i znaleźć nowe źródła linkowania w Niemczech.

Współpracujemy z wieloma redakcjami niemieckich serwisów internetowych, gazet codziennych oraz niemieckimi blogerami, aby móc zaoferować Ci publikacje artykułów w sprawdzonych i wysokojakościowych źródłach.